Історія школи

/Files/images/11900536_897635356982849_472463274_o.jpg

У підніжжі Чорної гори, у центрі дрібненького квітучого Закарпатського містечка Виноградова із-під багатющої зелені сторічних дерев виглядає двохсотрічна будівля Виноградівської ЗОШ І-ІІІ ст. №3 ім. Жігмонда Перені.

Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ст. № 3 ім. Жігмонда Перені після відомого і розкішного палацу баронів Перені займає другу найбільш імпозантну будівлю міста – колишнього муніципалітету Угочанського комітету. Це не тільки задає школі гарний та історичний фон, але й наділяє її почесним завданням: продовжувати плекати культурно-історичні традиції.

Наша школа носить ім'я Жігмонда Перені – видатного члена баронської сім’ї, який був страчений після поразки угорської революції 1848-1849рр. за глибоку вірність і відданність своїй нації.

Виноградівська міська школа з угорською мовою навчання має цікаву та водночас непросту історію. Угорці вже починаючи з 1946 року мали окрему школу. Однак завдяки збігу обставин та політичним поглядам у 1972 році була створена інтернаціональна українська середня школа №8 у якій поряд з українськими дітьми вчилися та виховувалися угорці до 1991 року. Угорці завжди мріяли про створення самостійної, лише їхньої, рідної школи. На підставі рішення Районної ради 1 серпня 1990 року була створена середня школа №3 з угорською мовою навчання .

На сьогоднішній день у школі навчається 239 учнів, мають змогу займатися у восьми гуртках, викриваючи свої таланти у співі, танці, малюванні, інсценізаціях, умілості рук. Учні беруть активну участь у різних конкурсах та змаганнях районного та обласного рівнів.

35 педагогів виховує, направляє у правильне русло, формує становлення своїх вихованців як особистості, докладають максимум зусиль для того, щоб діти ішли у життя з міцними знаннями та чистими добрими серцями.

Школа має ряд традиційних свят.

Першим – на початку кожного навчального року є проведення пам»ятної урочистості, присвяченої жертвам небаченої звірської розправи після поразки революції 1848-1849 рр. Щороку 6 жовтня, у розкішному парку школи, біля постаменту скульптури Жігмонда Перені проводиться зустріч обласного масштабу, віддаючи гідну дань жертвам революції, які незалежно від своєї національної приналежності віддали своє життя за високу ідею свободи - за угорську свободу.

Важливими також є й фольклорні традиції. Щороку підтримують веселу, гомінку традицію свята збору винограду. На шкільному балі учнів очікує святково прикрашена виноградна альтанка, де звучать мелодійні угорські народні пісні, присутні збирачі винограду, а з-поміж них і любителі тільки поласувати солодким виноградом. Але тут їх настигають пильні і спритні охоронці винограду, суддя не пропускає їх без штрафу. У кінці гумористичного збору винограду розігрується і торг за віночок винограду, після чого веселе свято продовжується розважанням.

Впродовж навчального року серед традиційних свят наступним є присвоєння почесного звання випускника року. Цей вечір присвячений тільки їм і проводиться ними самими, тільки вони є героями цього вечору. Традиційно вони з’являються у розкішному бальному вбранні, розпочинаючи вечір традиційним й урочистим угорським танцем Полоташ, а це повільний, поважний національний танець, який своїми коренями відходить аж у 16 століття.

Після такого урочистого початку випускники розважають своїх вчителів, батьків та інших школярів цілою програмою, в якій звучать як їх спогади про проведені в стінах школи навчальні роки і їх мрії на майбутнє, так і глибока подяка батькам, вчителям та поради молодшим учням школи. Наприкінці загалом недовгої, зате завжди глибокої за духовним змістом та настроєм урочистості випускники отримують пам»ятні стрічки із ім»ям школи та року випуску. У подальшому випускники носять ці стрічки поверх свого одягу, які здалеку виділяють їх із гурту школярів.

З огляду на випускників в угорських школах здавна живе ще й традиція прощавання зі школою наприкінці навчального року. Перед початком урочистого завершення року випускники в урочистому вбранні та з невеличким клунком на плечі, в якому згідно угорської традиції є невеличкий провіант на дорогу, шикуються у довгий ряд на чолі зі своїм класним керівником. Тримаючи одне одного за плече та розпівуючи традиційні пісні прощавання зі школою, дитячими та юними роками, які заполоняють усю школу, випускники повільно проходять шкільними коридорами, і завертають у кожен клас школи, прощаючись від молодших учнів та своїх вчителів. У кожному класі їх зустрічають з теплими побажаннями, несподіванками, часто осипаючи їх квітами. На завершення цього зворушливого акту прощавання розпочинається загально-шкільна урочистість Останнього дзвоника.

Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ст. протягом років плідно співпрацює з школами-побратимами сусідньої Угорщини. Егрівська Пасторвелдська школа-гімназія допомагає виноградівцям організовувати зустрічі, конференції, відпочинки, а саме: учні школи брали участь у літературному конкурі знавців угорської поезії у 2009 році; була організована інтернетна конференції з учнями двох шкіл на тему: «Як бачать майбутнє угорці та українські угорці» у 2010 році; учні Виноградівської школи відпочивали у Егрівському оздоровчому таборі у червні 2010 року; педколектив Пасторвелдської школи-гімназії брав участь у святкуванні 20-и річчя новоствореної угорської школи 20 листопада 2010 року. Сім'ї школярів дружать і переписуються з сім'ями побратимів з Угорщини.

Виноградівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3 ім. Жігмонда Перені є зразком школи, яка прикладає максимум зусиль для виховання повноцінної гідної майбутнього молоді!

Az iskola szerepe a társadalomban és a nevelésben koronként és kultúránként változó. Az elmúlt néhány évtized gazdasági, társadalmi változásai nyomán szerte Európában felvetôdik az iskola szerepének újraértelmezése, feladatainak bôvítése vagy ritkábban szûkítése.

A Nagyszőlősi 3.Számú Perényi Zsigmond Középiskola története

A nagyszőlősi magyarságnak már 1946-ban volt 7osztályos iskolája, mely 1954-ben bővült középiskolává. 1972-ben, 600 magyar diákot számláló magyar iskolát összevonták az akkori 5. számú ukrán iskolával, amelyben 300 diák tanult. Így alakult meg a helyi 8.számú középiskola, ahol az évek során folyamatosan csökkent a magyar tanulók létszáma, így a magyar diákok lettek „kisebbségben” .1988-ban a magyar tannyelvű osztályokban 220 diák tanult. Ezt a folyamatot látván a magyar szülők 1989.március 22-én tartott szülőértekezletén, megfogalmazták az irányú kérelmüket,mely szerint legyen ismét önálló iskolájuk a magyaroknak. Czirók Éva és Milován Jolán voltak azok, akik megfogalmazták a kérelmet, melyet több mint 50 szülő írt alá.

1990. augusztus 1-én a Járási Tanács határozata alapján megalakult az önálló 3.számú magyar tannyelvű iskola. A Megyei Tanács határozata értelmében, az egykori Elektron gyár épületét átadták az iskolának,mely igen romos állapotban volt.A nyár folyamán szülők, tanárok, tanulók és jó érzésű magyar emberek segítségével sikerült iskolai célokra használhatóvá alakítani az épületet. 1992-től az iskola báró Perényi Zsigmond nevét viseli.

Húsz év alatt közel 900 diákot bocsájtott ki a Perényi Zsigmond Középiskola.

Az első igazgató nő Keresztyén Erzsébet, a mindenki Erzsike nénije volt az iskola motorja. Az esze, a lelke és a szíve az iskolának, Keresztyén Balázs.

A jelenlegi helyzet: 284 tanuló, 34 tanár, a diák létszám az utóbbi 5 év során növekvő tendenciát mutat. Az utóbbi 2év során növekedett az ukrán anyanyelvü diákjaink száma. A múlt tanévben 13 ballagtak, az idén pedig 56 elsős kezdte meg tanulmányait iskolánkban. A tavalyi év végzőseiből 11 folytatja tanulmányait felsőoktatási tanintézményben, amely arány mutatja az emeletszintű érettségin elért eredményeiket. Iskolánkban olyan szinten folyik az ukrán nyelv és irodalom oktatása, amely lehetőséget nyújt diákjainknak a tovább tanulásra és az emeletszintű érettségi letevésére. Végzős diákjaink általában a Beregszászi főiskolán és az Ungvári állami egyetemen folytatják tanulmányaikat, de nem ritkán fordul elő az is, hogy Ukrajna és Magyarország presztizses egyetemein szereznek diplomát. Több diákunk folytatja tanulmányait aspirenturában. A 9. osztály befejezése után azok a diákjaink mennek el, akik szakközépiskolában szeretnék folytatni tanulmányaikat.

Sajnos iskolánk technikai felszereltsége nem a legmegfelelőbb, mivel számitógépeink nagy része elavult. Van biológia, fizika, matematika, történelem és informatika szaktantermünk. Könyvtárunkban javarészt magyar nyelvü tankönyvek és könyvek találhatóak. Sok szép új könyvet kaptunk a magyar államtól, de az utóbbi években több tartalmas ukrán és világirodalmi művet kaptunk az ukrán államtól is. Az audiovizuális segédeszközökhöz és a komputereinkhez a szponzorainkon keresztül jutottunk. Diákjaink az állami vetélkedőkön jól szerepelnek (10-en jutottak tovább a megyei vetélkedők szintjére). Ezenkivül részt veszünk az GENIUS tanárgyi vetélkedőkön, különböző országos távvetélkedőkön, és a sportversenyeken is.

Iskolánk műemléknek számító épület, ezért nagy szükség lenne arra, hogy kivűlről tatarozzák, mivel a vakolat több helyen is nagyon rossz állapotban van. Ezen az éven Az Egri MJV vállalkozoí adományoknak köszönhetően sikerűlt felulyitanunk az épületnek a fő falát. Néhány évvel ezelőtt sikerült újrafedni az épületet, tavaly tataroztuk az iskola belső udvarára néző oszlopsort. A magyar állam támogatásával sikerült lecserélni iskolánk összes nyilászáróját (korszerü fa ablakokra). Ezenkivül minden évben, lehetőségeinkhez mérten, végzünk kisebb-nagyobb munkálatokat az iskola épületén.

Szakköreink: tánc, rajz, tüz- és balesetvédelmi, szinjátszó, ügyes kezek, ökológiai és önismereti. Mindegyik szakkör nagy népszerüségnek örvend. Iskolánk falai több alkalommal is helyet adnak különböző magyarországi és helyi táncházaknak . Iskolán belül is működik egy ilyen: töb alkalommal nyertünk pályázatot, mely által a Kokas Tánceggyüttes tart mesterképzést diákjainknak.)Magyarországi testvér iskolai kapcsolatokkal rendelkezünk, gyakran fogadunk onnan érkező diák és tanárcsoportokat.

1997 рік випуску

1996 рік випуску

1994 рік випуску

Кiлькiсть переглядiв: 1875

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.